Jump to content

Photo
- - - - -

Shakira In Magazines And Newspapers

• Please log in to reply
683 replies to this topic

#661 spazz

spazz

:)

• DIAMOND MEMBER
  • 10,463 posts

Posted 17 July 2010 - 08:23 PM

WAKA WAKA IS A MASSIVE HIT IN THE MIDDLE EAST :blackdreamer:

BTW IS THIS PICTURE AVAILABLY ANYWHERE ?

Posted Image

i bought this magazine today the cover is very beautiful but i dont have a scanner it took it by mobile camera , it says ("Shakira's Story" Waka Waka) more pics inside too from the World Cup performance. :waka:

#662 Fadi

Fadi

Fadi

• ||Shakira's Bejeweled Fender||
  • 2,607 posts

• Lebanon

• Quote:
    "Nothing pains some people more than having to think." - Martin Luther King, Jr.

Posted 18 July 2010 - 12:39 AM

I agree that Waka Waka is a massive hit in the middle east

and yes the cover picture is available http://www.shakiraga.../details/120160

is the article they wrote inside interesting?

47kktp4.jpg2hoeds2.jpg

I LOVE Shakira!!

Facebook Twitter Instagram

April 29, 2011 Abu Dhabi, UAE
May 26, 2011 Beirut, Lebanon
:D

Upcoming: Postponed:

November 10 and 11, 2017 Paris, France

November 14, 2017 Amsterdam, Netherlands

#663 spazz

spazz

:)

• DIAMOND MEMBER
  • 10,463 posts

Posted 18 July 2010 - 01:59 AM

I agree that Waka Waka is a massive hit in the middle east

and yes the cover picture is available http://www.shakiraga.../details/120160

is the article they wrote inside interesting?

Thanks Fadi, I will scan the pages inside they talk about her performance in the world cup final & Waka translation in arabic :waka: :blackdreamer:

#664 SHAKIRALOVER

SHAKIRALOVER

Shakira's Bejeweled Fender

• DIAMOND MEMBER
  • 30,422 posts

• United Kingdom

Posted 18 July 2010 - 03:13 AM

:SHAKIRALOVER1:

Why does she look like a Ukrainian transsexual?
Posted Image

#665 romas_ld

romas_ld

Genesis

• Platinum®
  • 1,502 posts
  • Interests:Making music

• Russia

• Quote:
    Empty streets are waiting...
    Nonempty hearts will hear...

Posted 20 October 2010 - 11:44 PM

I have a cosmo rus
Posted Image

#666 Chocolat & Co.

Chocolat & Co.

Vueltiao

• DIAMOND MEMBER
  • 5,811 posts

• France

Posted 29 October 2010 - 07:15 AM

Posted ImagePosted ImagePosted Image

#667 fixation

fixation

King of the world

• Silver Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 402 posts

• Germany

Posted 27 February 2011 - 02:13 AM

"A Shakira le decían que tenía voz de chivo"

Domingo 27 de Febrero de 2011 | Gina fue quien le enseñó las primeras técnicas vocales en la escuela de Barranquilla y la preparó para su debut artístico en Viña del Mar. Desde pequeña aseguran que era "fuera de serie" y que se vislumbraba su éxito futuro. Anécdotas de sus años de adolescente. Por Miguel Velárdez - Redacción LA GACETA.
Fotos ver Imágenes del día

ampliar | LOS INICIOS. Fotos de cuando Shakira era una artista en potencia que esperaba conquistar al mundo con su voz potente y sus sensuales bailes del vientre.

Lo que más le llamó la atención de Shakira fue que, siendo niña, se expresaba en público con total naturalidad. "Tenía una desenvoltura increíble y mucha disciplina para ensayar", dice Gina Banfi de Abello. La mujer, que vive en Barranquilla, ha sido la profesora de canto de la artista colombiana, a fines de 1992, cuando Shakira tenía 15 años y se preparaba para competir en el Festival de Viña del Mar.

El teléfono suena en la casa de la familia Abello Banfi a la hora de la siesta. "A la orden, ¿como está?", pregunta Gina, con una voz dulce de una mujer mayor. "El hijo mío, Jaime, me dijo que ustedes me iban a llamar", agrega con el típico acento barranquillero, refiriéndose a Jaime Abello Banfi. En ese momento, comienza un diálogo en exclusiva con LA GACETA, en el que Gina cuenta cómo fue moldeándose el perfil de una joven que soñaba ser cantante y que le puso tanto empeño a su deseo que sólo faltó una vez a las clases de ensayo.

"Creo que ella se programó para ser lo que es hoy", afirma la profesora que le enseñó las técnicas de vocalización. Todavía conserva en su memoria cuando la cantante era adolescente y estudiaba en el Colegio de la Enseñanza, de Barranquilla. En ese momento no era Shakira, si no tan solo Isabel Mebarak Ripoll. En aquel tiempo, ingresó al coro de la escuela, pero el profesor la echó porque dijo que tenía "una voz de chivo".

Ahora, Gina relata esa anécdota riéndose, como quien cuenta una travesura. "Eso es verdad, pero que tal ese profesor -dice riéndose- qué se diría hoy en día, ese hombre".

-¿A tan corta edad se notaba el talento de Shakira?

-Desde pequeña era fuera de serie. Una cosa distinta. Y, de muy chiquita, bailaba ’la danza del vientre’. Ella tiene un talento superdotado, diría yo. Siempre ha tenido esa misma voz potente. Yo le enseñé unas técnicas de respiración y la preparé cuando fue a Viña del Mar y para mí fue un gusto. Ella desde pequeña se expresaba así como se expresa hoy en día. Era una cosa admirable para una niña tan joven.

-¿Cómo fue la preparación de una adolescente que buscaba el sueño de ser una estrella?

-Ella supo que yo daba clases y vino a mí. Su voz es la misma. Yo sólo le dí las técnicas. Le enseñé un poco de vocalización y esas cosas. Como una preparación para Viña del Mar.

-¿Usted supo desde el comienzo que Shakira podría triunfar en la música?

-En Telecaribe, el canal regional de televisión de la costa caribe, la entrevistaron y yo me quedé admirada de ver la forma en que ella se expresaba y, después, me preguntaron a mí, entonces dije que ella tenía que salir de Colombia para que a lo mejor pueda llegar a Estados Unidos, porque nadie es profeta en su tierra. La visualicé y dije esta niña tiene un talento natural... y cosa que me alegro muchísimo de verla triunfar. Es una satisfacción de uno como barranquillera, como colombiana, porque hoy es la artista a nivel latinoamericano que más se destaca. Y lo importante no es llegar, sino mantenerse y más a nivel mundial.

- En el inicio de su carrera ¿tenía disciplina?

-Si claro. De pronto, era disciplinada. Ensayaba varias veces por semana. La mamá Nidia Ripoll siempre al pie de ella acompañándola. Creo que Shakira, desde pequeña se programó para ser lo que es hoy, desde pequeña. Y la madre siempre ha estado al lado de su hija, porque ella era una niña. Me acuerdo que una vez no apareció en el estudio. Caramba me dejo enganchada, pensé... Le pregunté ¿qué pasó que no viniste, ni nada?... Ella había comprado un carro (un auto) con lo que le pagaron del primer disco, era un carro grandotote, esos que parecen como unos tanques largos, que eran más viejos que esa época, creo que de los años 70, y estoy hablando del año 92 o 93. No llegaba y era que el carro los dejó varados. Fue la única vez que faltó a clases. Un momentico, me espera un momentico...

Un recuerdo, un dato
Mientras esperamos que Gina retome la conversación, uno o dos minutos, se oyen voces del otro lado del teléfono. Parece estar dando algunas indicaciones a sus familiares... Algún lector se preguntará cómo llegamos a Gina. Ocurrió no hace mucho tiempo, en una conversación con Jaime Abello Banfi, director general de la Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano, que preside Gabriel García Márquez.

Jaime contó que Shakira había sido alumna de técnica vocal de su madre Gina. "La conocí desde niña", dijo en aquel momento. A partir de ese dato, buscamos hablar con la profesora que vive en Barranquilla. ¿Aló? A la orden -dice Gina, otra vez, al teléfono...

-¿Le daba clases a ella sola o en grupo?

-No. A ella sola. Íbamos al teatro para ensayar con una coreógrafa de aquí, de Barranquilla, porque quería practicarlo todo: como era el uso del micrófono, si se escuchaba o no se escuchaba, si miraba para otro lado y cómo manejar el micrófono de un lado y del otro, todo eso. La puesta en escena.

-¿Si se tiene talento eso se descubre de chico?

-Tuve un alumno que me dio pena porque no funcionaba. Un día vinieron otros alumnos de los que habían sido muy sobresalientes y yo visualicé que tenían talento, entonces él me pregunta ¿y a mí me ha visualizado? Entonces le digo no, que pena. Bueno yo creo que se arrepintió de haber preguntado, pero qué vamos a hacer. Es que tengo como un ojo clínico como diríamos aquí. De ver una persona y decir si esta sirve o no para el canto. Con el talento se nace. O sea que la técnica ayuda a la persona, pero el que no tiene talento, aunque tenga la mejor técnica del mundo pues no se da.

-Pero al talento hay que sumarle el esfuerzo...

-Claro, claro. Hay otros que por demasiado talento no hacen el esfuerzo y ahí está lo grave. En el caso de Shakira ella es una niña disciplinada que trabaja fuerte. Nicolás Tovar, que trabajó con ella en mi estudio y que luego fueron a Emilio Estefan me decía que, cuando llegaba ella, los músicos se ponían enteros, porque sabían que ella era estricta y que la cosa tenía que ser superbien. Ella ahora tiene su propio estudio en las Bahamas.

-¿Todavía tiene contacto con ella, pueden hablar por teléfono?

-Bueno... hace ratico que no. Veo de vez en cuando a los papás, pero ella está en otra esfera, en otra onda -dice riéndose-. Los papás viven aquí, un poco, en Barranquilla y otro tiempo en Miami. Están en distintas partes. Pienso que si estás bien acompañado de gente que te ayuda y estás seguro de lo que estás haciendo se logra; claro que debe ser una vida bien difícil, de mucho trabajo, porque no cualquiera se somete a eso. Se necesita una vocación tremenda.

- Y hay sacrificios, también...

-Uuuuhh el sacrificio es lo primero. Hay una chica que yo la visualizo y la compararía con Shakira, pero no tiene esa enjundia, esas ganas, es como más tranquila, más cómoda y para estar en eso hay que sacrificarse mucho. Los grandes artistas no han sido cómodos. Han tenido una vida de mucho trabajo. Shakira no fue una excepción, por eso cumplió su sueño.

-Usted sigue enseñando en las clases de canto?

Sí claro. Lo hago en forma individual; no en grupo. Sólo a los que son muy talentosos, porque sino ellos pierden el tiempo y yo pierdo el dinero. Actualmente, tengo seis alumnos de canto.

-¿Cuál es el consejo que puede darle a los jóvenes que quieren iniciarse en el canto con la idea de hacer algo que trascienda las fronteras?

Primero que todo, que tengas ganas de hacerlo y que sean constantes, porque esto necesita de mucho ejercicio de respiración. Muchos creen que, al principio, van a venir a cantar, pero no es así. Hay que ver cómo se saca la voz y después comienza la etapa del canto. Pero insisto, lo más importante es que tengan constancia y que de verdad sientan que esa es su vocación.

source

google translation:

"A Shakira voice told him he had a goat"

Sunday February 27, 2011 | Gina taught her early vocal techniques at the School of Barranquilla and prepared for his debut in Viña del Mar. From small say it was "out of range" and that its future success was in sight . Anecdotes of his teenage years. By Miguel Velardez - Writing GAZETTE.
Photos of the day to see pictures

expand | EARLY. Photos from when Shakira was a potential artist who hoped to conquer the world with her powerful voice and sultry belly dance.

What he called the attention of Shakira was that, as a child, was expressed in public quite naturally. "I had an incredible poise and a lot of discipline to practice," says Gina Abello Banfi's. The woman, who lives in Barranquilla, was the vocal coach of the Colombian artist in late 1992, when Shakira was 15 and preparing to compete in the Festival of Viña del Mar.

The phone rings in the family home Abello Banfi to nap time. "To order, how are you?" Asks Gina, with a sweet voice of an older woman. "The son, James, told me you were going to call me," he says with typical accent Barranquilla, referring to Jaime Abello Banfi. At that time, start a dialogue exclusively with the Gazette, in which Gina tells how he was shaping the profile of a young man who dreamed of becoming a singer and gave him his wish so hard that only missed class once a test.

"I think she was scheduled to be what it is today," said the teacher who taught him the techniques of vocalization. Still keeps in its memory when the singer was a teenager and studied at the College of Education of Barranquilla. At that time it was Shakira, if not only Isabel Mebarak Ripoll. At that time, he joined the school choir, but the teacher threw it because he said he had "a kid's voice."

Now, Gina tells that story laughing, as he tells a prank. "That's true, but what about that teacher," he says laughing, "what we would say today, that man."

- How such a young age you could see the talent of Shakira?

"Since childhood was exceptional. Something different. And very little, danced 'belly dance'. She has a gifted talent, I think. He has always had the same strong voice. I taught some breathing techniques and prepared when he went to Viña del Mar and I was nice. Expressed her since childhood and is expressed today. It was an admirable thing for a girl so young.

- How was the preparation of a teenager who sought the dream of being a star?

"She knew I was teaching and came to me. His voice is the same. I just gave him the techniques. I showed him some vocals and stuff. As a preparation for Viña del Mar.

- You knew from the beginning that Shakira could succeed in music?

"In Telecaribe, the regional television channel on the Caribbean coast, the interviews and I was amazed to see how she is expressing, and then they asked me, then told her she had to leave Colombia for maybe you can reach the United States, because no one is prophet in his land. The visualized and said this girl has a natural talent ... and which I am delighted to see her succeed. It is a satisfying one as Barranquilla, as in Colombia, because today is the artist throughout Latin America that stands out. And the important thing is not to arrive, but stay and more global.

- At the beginning of his career did he discipline?

"Of course. Suddenly, he was disciplined. Rehearsed several times a week. Nidia Ripoll mom always accompanying her foot. I think Shakira, from small-are scheduled to be what it is today, from small. And the mother has always stood by her daughter because she was a child. I remember one time did not appear in the study. Gee let me hooked, I thought ... I asked him what happened that did not come or anything ...? She had bought a car (a car) so they paid the first album was a great big car, those that seem like a long tanks, which were older than that time, I think the 70's, and I'm talking about 92 or 93 years. There was coming and he left the car stranded. It was the only time I missed classes. Wait a minute, I wait ...

A memory, a data
While we wait for Gina resume the conversation, one or two minutes, he heard voices on the phone. Seems to be giving some guidance to their families ... Some readers will wonder how we came to Gina. It happened not long ago, in a conversation with Jaime Abello Banfi, President of the Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano, chaired by Gabriel García Márquez.

Jaime said that Shakira had been a student of vocal technique from her mother Gina. "I met a little girl," he said at the time. From this data, we talk to the teacher who lives in Barranquilla. Hello? To order, "says Gina, again, to your ...

- Have you taught her alone or in groups?

-No. She alone. We went to the theater to rehearse with a choreographer here in Barranquilla, because I wanted to practice it all: as was the use of a microphone, if you heard or not heard, if I looked the other way and how to handle the microphone in one hand and the other , all that. Staging.

- If you have talent that is discovered as a boy?

"I was a student I felt sad because I did not work. One day there came other students who had been outstanding and I visualized that had talent, then he asks me and I have viewed? So I say no, what a pity. Well I think that she regretted having asked, but what we do. Is that I have a keen eye as we say here. To see a person and say whether it works or not for singing. With the talent is born. So the technique helps the person, but we do not have talent, but has the best technique of the world as not given.

"But the talent must be added the effort ...

"Sure, sure. There are others who for too talented not make the effort and that's how bad. Shakira For she is a disciplined girl who works hard. Nicolas Tovar, who worked with her in my studio and then went to Emilio Estefan told me that when she arrived, the musicians put integers, because they knew she was tight and that the thing had to be super well. She now has her own studio in the Bahamas.

- Do you still have contact with, can talk on the phone?

"Well ... ratico does not. I see from time to time to parents, but she is in another area, another wave, "he says laughing. The parents live here, a little, in Barranquilla and another time in Miami. Are in different places. I think if you're in good company of people who help you and you're sure what you're doing is achieved; clear that there must be a very difficult life of hard work, because not everyone is subjected to that. It takes a tremendous vocation.

- And there are sacrifices, too ...

-Uuuuhh sacrifice comes first. There is a girl who I liken to visualize and Shakira, but no such substance, that desire is as quieter, more comfortable and to be in it you have to sacrifice a lot. The great artists have not been comfortable. Have had a busy life. Shakira was no exception, so fulfilled his dream.

"You still taught in singing lessons?

Of course. I do individually, not in groups. Only those who are very talented, otherwise they lose the time and I lose money. Currently, I have six students on edge.

- What is the advice I can give young people who want to start singing with the idea of doing something that transcends the borders?

First of all, do you feel like and be consistent, because this needs a lot of breathing exercise. Many believe that, at first, will come to sing, but it is not. Look at how the voice is removed and then starts singing stage. But I insist, the most important thing is that they become aware and truly feel that this is their vocation.

#668 Ozymandias

Ozymandias

King of the world

• *Gold Member*
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 695 posts

• United Kingdom

Posted 29 October 2012 - 06:00 PM

This is not a new article but I was reminded about it by some recent posts in a

Shakira News topic about whether she said (in the long YouTube interview) that her

next album (Sale el Sol) was her favourite or not.

http://www.youtube.com/watch?v=NrZjdi6y0mE

In the YouTube interview Shakira was asked which were her favourite songs and

she replied in between talking about her new album that 'Sombra de ti' was one.

She then said, "Yeah, that's one of my favourite songs for sure. But, I could dare to

say that: the new material, that's coming now, it's probably not my favourite tune.

Its not my favourite, yeah."

Then Shakira went back to talking about SES "I'm so thrilled about it..."

IMO Shakira wasn't talking about the new album being her favourite or not, but, from

the material on SES, there was a song that rivalled 'Sombra de ti' as one of her favourites.

I had wondered which song it was until I saw this earlier this year:

Posted Image
Women's Health - January 2012

12 BREVES DE SHAKIRA

1/¿Lugar favorito para vacacionar?
"Lugar nuevos, pero en general soy mas de la naturaleza y el campo"
2/¿Animal favorito?
"El perro y el caballo"
3/¿Sueños cumplídos?
"Cantar y viajar"
4/¿Sueños por cumplir?
"Formar mi familia"
5/¿Sueños frustrado?
"Hacer una carrera de medicina"
6/¿Comida favorita?
"La comida libanesa y la francesa"
7/¿Pelicula favorita?
"Quizá las que mas he visto son las de Harry Potter"
8/¿Canciones tuyas favoritas?
'Inevitable', 'Sombra de ti' y 'Antes de las seis'
9/¿Cantante favorita?
"De todos los cantantes hispanos, Gustavo Cerati"
10/¿Musica favorita?
"El rock, el jazz y la salsa"
11/¿Hobbie?
"El ocio"
12/¿Shakira en cinco años?
"Haciendo musica y criando a mi familia"

In question 8, Favorite songs of your own? Shakira included 'Antes de la seis' along with 'Sombra de ti' and 'Inevitable'.

#669 E

E

cool, i get to have a custom member title.

• Admin
  • 20,498 posts

• Dominican Republic

• Quote:
    my quote is to not have a quote.

Posted 29 October 2012 - 06:17 PM

she did say "not my favorite" but then she corrected herself "now my favorite". watch again.

#670 Ozymandias

Ozymandias

King of the world

• *Gold Member*
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 695 posts

• United Kingdom

Posted 30 October 2012 - 03:29 PM

she did say "not my favorite" but then she corrected herself "now my favorite". watch again.

lol the Shakira not/now or not/not favourite interpretation

Everybody is confused because they think Shakira is talking about the album

IMO she's talking about 'Sombra de ti'

If I add a 'from' perhaps it will make it clearer

"Yeah, that's one of my favourite songs for sure. But, I could dare to say that (from) the new material, that's coming now, it's probably not my favourite tune. It's not my favourite, yeah."

Listen to the clip of the audio I've ripped. 29 secs

http://dl.dropbox.com/u/34736213/YTclip.mp3

Or download
http://www.mediafire...j5hro10ppdk188r

#671 tomas

tomas

Shakrates.

• DIAMOND MEMBER
  • 3,053 posts

Posted 30 October 2012 - 03:43 PM

Everybody is confused because they think Shakira is talking about the album

IMO she's talking about 'Sombra de ti'

If I add a 'from' perhaps it will make it clearer

"Yeah, that's one of my favourite songs for sure. But, I could dare to say that (from) the new material, that's coming now, it's probably not my favourite tune. It's not my favourite, yeah."

I agree.

Without or without the inclusion of 'from', she seems to be saying that "Sombra de ti" is one of her favourites, but she could dare to day the new material is better. When she says "it's probably not my favourite" she's referring to "Sombra de ti" (i.e. Sombra de ti is would be my favourite, but if compared to my new material, it isn't).

#672 RLW

RLW

Panasonic Commercial

• DIAMOND MEMBER
  • 10,226 posts
  • Interests:Science and Mathematics

• United States

Posted 30 October 2012 - 04:02 PM

I agree.

Without or without the inclusion of 'from', she seems to be saying that "Sombra de ti" is one of her favourites, but she could dare to day the new material is better. When she says "it's probably not my favourite" she's referring to "Sombra de ti" (i.e. Sombra de ti is would be my favourite, but if compared to my new material, it isn't).

Find the mistake here:

#673 Neurotiko

Neurotiko

takin' ober di wurrld!

• DIAMOND MEMBER
  • 7,541 posts

• United States

• Quote:
    El envidioso inventa el rumor, El chismoso lo difunde, Y el idiota se lo cree

Posted 23 April 2013 - 03:21 PM

This is a scan from the recent issue of Billboard magazine (April 20, 2013)

They have Shakira on the #7 spot

As of today she has jumped to #5

source: http://www.billboard...harts/social-50

316w3s5.jpg

2nhkcg0.gif

#674 shakilover222

shakilover222

Pies Descalzos

• *Gold Member*
  • 1,051 posts

• United States

• Quote:
    Dices que no tiene caso reaccinar asi, que has echo tu eleccion que viva y deje vivir

Posted 07 March 2014 - 09:11 AM

So Shakira is on the cover of
Latina
Billboard
Women's Health

Is that all this month?
Posted Image

#675 MsTweedy

MsTweedy

King of the world

• Silver Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 posts

• Norway

Posted 10 April 2016 - 01:00 PM

I just got my hands on the Rolling Stone issue with her on the cover with the sharks-which is prob one of my favourite photoshoots of hers. :l-o-v-e: :l-o-v-e:

121sidl.png

You freed my shoes from the cement
So we could escape to fly for a while

#676 Mick

Mick

Give It Up To Me

• DIAMOND MEMBER
  • 14,650 posts
  • Interests:None.

• United States

• Quote:
    "Ya no se si he vivido diez mil dias o un dia diez mil veces."

Posted 20 April 2016 - 08:43 AM

I was at CVS yesterday & saw US Weekly magazine with Britney Spears on the cover with a story about celebrity diet tips...so I flipped to that story & Shakira is featured in it! There's a picture of her when she was supposedly shooting a fragrance commercial while dancing to Addicted To You & also some information about her exercise routine (it mentions Anna Kaiser)...here's a few pics I took of it...not sure if someone wants to buy it & scan these...

These are resized...I have the original pictures I took that are much bigger if anyone wants them...

29opm3r.jpg

2ey8h78.jpg

fkmete.jpg

"Si Pudiera Exocisarme De Tu Voz"

#677 MsTweedy

MsTweedy

King of the world

• Silver Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 posts

• Norway

Posted 06 May 2016 - 11:57 AM

thanks for the scans mick!

i personally hate that outfit lol

britney looks goooood...

gwen and blake needs to let that showmance die down.

121sidl.png

You freed my shoes from the cement
So we could escape to fly for a while

#678 Lorelei

Lorelei

Oral Fixation

• Moderator
  • 7,520 posts

• Greece

• Quote:
    "i got my first record deal with Sony music which back then was CBS"

"Shakira has never been much of a lyricist." - Allison Stewart

"The new album is about clubers of our time.It's not about the clubs that exist, but the club that is in me"

Posted 06 May 2016 - 01:17 PM

Just came back from Easter break and those pics in that mag make me feel like a pig. :P

Posted Image

http://loreleitales.wordpress.com/

The dream comes true : Η.Ι.Μ Live in Athens September 15th,2007

The dream goes on :H.I.M Live in Athens August 1st, 2014

franzfergidon on Shakira being late for her concert during TSCO Tour: 

It's like HAI GUYZ I NO I KEPT U WAITIN BUT LOOK LOL, HEREZ MAI BOIFREND ISN'T HE SO KYUTE U JEAL? YEA I NO, LEMME SING ALL MAI SONGZ BOUT HIM NAO O N SRRY IF U MISS DA TRAIN HOME, DATZ NOT MY PROB, LOL. 

#679 diditagain

diditagain

King of the world

• *Gold Member*
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 534 posts

• Finland

• Quote:
    Oyendo el sonido de tu respirar...

Posted 16 November 2016 - 01:18 PM

This interview was published one year ago on Elle Finland.

I don't know why she held a press conference back then.

It's very interesting, long article.

They tell that Shakira owned the whole day for the press on the mountains near Barcelona.

Already then she told she's making an album and heading to tour!

http://www.elle.fi/m...ikaa-itselleni/

Infant's mother Shakira: "I have less and less time for myself"

News
02/10/2015

Mediterranean shimmers like a blue jeans came from the blades. I drink a third cup of coffee in Hotel Dolce Sitges on the terrace while waiting.
The hotel is located in the town of Sitges dormant for about half an hour from Barcelona.
I arrived in the city, for interviewing Shakira. The programme of the day wasn't known beforehand.
Appointment systems have been kept top secret, so that the interviews would do in a safe environment without the paparazzi.

38-year-old Shakira has performed for twenty years, and she is one of the world's most famous pop artist.
However, if the we ask Barcelona taxi drivers, even more famous than Shakira is her husband Gerard Piqué.
He is the world's best football club FC Barcelona defender and the recent Champions League winner.

The mystery begins to fade, when we were transported by minibus towards the mountains.
We get to hear that Shakira will be with us throughout the day. With megastar, this is a rare treat.

When Shakira arrives to present the group of journalists, she seems friendly but a little uncomfortable.
Perhaps the reason is a makeup-melting weather.
Since in the 30c heat she's wearing a black bleiser jacket, minishorts and leather Louboutin leather boots with twelve-cent heels.

World-cup song became her destiny

I get to meet Shakira alone in a hotel room with a window looking onto the mountain views.
Shakira has taken off her bleiser and is sitting in minishorts with high heel boots, legs casually crossed.
I ask Shakira, if she remembers Finland.

- Of course I remember my concert Helsinki, Shakira says chuckling, and looking straight in the eye.

Shakira's popularity is illustrated by the fact that she has been allowed to make official the title track to the World Cup - twice.

Shakira pulled in 2002 in "Kaivopuisto" park media circus and concert for 80 000 people.
She presented the screaming crowd the crossover hit single Whenever, Wherever, which she had in the previous year conquered Europe and the United States.
In her home country Colombia, she was already a big star.
Shakira's career was [back then] managed by son of Argentina's former president, Antonio de la Rúa, with whom the singer dated for eleven years.

Over the years, the hits have become more thrilling, and starred in the property is estimated to be at least EUR 150 million.
Shakira's popularity is illustrated by the fact that she has been allowed to make official the title track to the World Cup - twice.
It is South Africa's World Cup song Waka Waka's music video recording session,where she met her future lover Gerard.
After the meeting, Shakira's life changed: they founded a family and a permanent home in Barcelona.

My family is the most important

Shakira is a dedicated user of social media. When she upgrade to Instagram, she adds after the nickname Shak.

In March 2011, Shakira announced on Twitter dating with Gerard Piqué.
In June 2012, Shakira announced that the couple is expecting a baby.
The firstborn son of Milan is now two years old.
When FC Barcelona celebrated in June in the Champions League wins in Berlin, the father brought his son to celebrate the championships in the stadium grass.
Shakira was also present to witness her husband's career highlights.

Shakira and family

A pair of second son Sasha was born early in this year.
The children are accompanied by parents everywhere.
Day of the interview behind the hotel is the babysitter and Bugaboo stroller with the red-haired Sasha sleeping his day snap.
Shakira says that with Milan they were travelling more than it today.

- Two months old he was involved in Los Angeles, where I appeared on the jury of The Voice program. Sasha was born, we have remained at home in Barcelona.

I want to take care of Relationship

Life as a mother of two children has changed Shakira's everyday life.

- I have less and less time for myself. I feel like a juggler.
In the evening when I look in the mirror for the first time, I notice that I have not sat at all times during the whole day. Striking the right balance is difficult.

Shakira has just one of a nanny, although she would affor even ten like Beckhams.
She says he wants to do as much as possible themselves.

- Also, my mother in law is a wonderful guy and help us if necessary.

Shakira tells a joke about how lucky she is to have the mother in-law, with whom gets along.

"My mother in law is a wonderful type and help us if necessary."

About ten years younger star husband speaks in a warm and respectful tone. It's clear that Gerard is a dream come true to her as a man.

- He participates in the care of children and is a good role model for boys.
He in sports on a daily basis, and they have a healthy lifestyle.
It is good that the father of my children smoke or use drugs, Shakira says and laughs.

Shakira and Gerard have not rushed to marry.

- When there is such a good and safe feeling, there is no need to get married. Besides, he's already mine, Shakira tells.

He has even made her husband love songs.

- But it is never enough. Gerard earns millions of songs.

Beauty Tip: turn away from the sun

Shakira is a surprisingly normal-sized despite the stardom.
The famous blond big hair emphasizes the dark brown eyes, and star white teeth glimpsed frequently.
Wrinkles do not appear even when she laughs.
Shakira has again started taking dance lessons. She is preparing a new album and plans to go on tour.

Otherwise, she has the same challenges as other mothers of small children.
- I would like to make exercise more, but I guess it's time yet come.

He says there is not a slave to beauty routines. Shakira eats everything, and not follow any specific diet.
One tip light-skinned Shakira is the way the skin remains youthful.
- I'm trying to stay out of the sun, and I would never solarium.

"I would like to make exercise more, but I guess it's time yet come."

Settled in Barcelona, ​​Shakira does not see Latin and Spanish women with little difference.
- We are all looking for love, we want to feel a sense of pride for the body and yearn for appreciation.

In one case, Shakira is the typical colombian woman: she doesn't accept "no" as an answer.
- We Colombians we can always find ways to get things done, says Shakira.

Cap head and the City

It sounds like Shakira trying to live a normal life as possible.
Gerard and he will be happy to go on an outing with his sons.
- We go as a family strolls. I want to teach my children a good relationship with nature.

The singer assures to hold often in public.
- I'll put my head cap and hair in it. People would be surprised if they knew how much I move a nobody in the city.

"I've learned that you should spend some time and a good pair of honest people."

Shakira seeks to dodge the negative people, the club and likeness.
- I've learned that you should spend some time and a good working honest people. You might be able to better myself.
As a breeder Shakira has noble aspirations.
- I hope that my sons will be compassionate and responsible.

That sounded so genuine and straightforward, that Shakira's words is easy to believe

Edited by diditagain, 16 November 2016 - 01:27 PM.

xxNE3JZ.png
¿Is it true that you love me?                ~                  I dare you to kiss me...

#680 sordomuda

sordomuda

I dream a lot but i'm not a very good sleeper

• Platinum®
  • 2,333 posts
  • Interests:Shakira, bellydancing, travelling

• Poland

• Quote:
    Dance Or Die!
    Dare To Dream

Posted 17 November 2016 - 07:24 AM

Thanks for sharing with this interview! 

http://www.shakira.org.pl

5166efb0-f829-0132-f14d-0ed54733f8f5.gif

Momentos inolvidables:

09.12.2010 Berlin

17.05.2011 Łódź

13.06.2011 Paryż

14.06.2011 Paryż

08.10.2011 Kijów

18.06.2012 Gdańsk

27.03.2013 Paryż

#681 diditagain

diditagain

King of the world

• *Gold Member*
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 534 posts

• Finland

• Quote:
    Oyendo el sonido de tu respirar...

Posted 14 December 2016 - 12:20 PM

Google translate from original interview in portuguese:

http://www.correiode...ra-diz-shakira/

Entertainment

December 8, 2016 15:30
"I'm not an accomplished artist, I'm a creator," says Shakira
by State Agency

Who sees Shakira dancing super sensuous miniskirt and pink hair in her new clip "Blackmail" does not imagine that, far from the spotlight, she is an almost ordinary person. The singer is discreet, speaks quietly and tries her best to lead a normal life. But when it comes to a career, Shakira has become the "hurricane" she herself admits to becoming: "I'm not an accomplished artist, I'm a creator," she said in an interview.

Married to soccer player Gerard Piqué and mother of Milan, 3 years old, and Sasha, 1 year old, the Colombian singer was in São Paulo on Tuesday (6) to launch her new perfume - "Dance". From the fragrance, the career and the proximity of 40 years, Shakira speaks in the following interview.

You turn 40 in February. What does this age mean to you?

I have no idea. I only know that I will not be 30 again! I am in a good moment of my life, with the family that always wanted to have, feeling freer than ever artistically. So I'm celebrating my 40th birthday when they get here.

At some point, do you feel the responsibility of being an inspiration?

It is a responsibility, especially with the younger ones. Throughout my career I have tried to set a good example. So far, I've lived a life without scandals, healthy, because that's me, I'm a very normal person. I desire this normality for my life.

But when she comes onstage, Shakira has seen a hurricane. How is this change?

Do not know. When I'm on the stage I experience a transformation, I release everything I feel. Many do not have a platform to express themselves, and I can do that on stage. I have a periodic need to sing and express myself in front of the audience.

Listening to her music, Chataje, we see that you have become a safer woman and owner of your body. You think you're stronger?

Yes. The years give you more confidence, and the lyrics reflect a woman. Motherhood and the experiences of the past few years have served to sculpt my personality and make me more confident and confident than when I was 15 years old.

What is its relation to beauty? Does that take up too much space in your life?

I'd like you to take a little less, because you take my time too much. Each time I try to dedicate less time to this, because I have other priorities. I think beauty is definitely a reflection of your inner state, and can be accentuated or diminished by your feelings. She has no better makeup than a smile. When you are happy, in peace, we perceive a special beauty. When you are suffering, the beauty is not so clear. And I can see it even in my boys. Everyone is like that.

What do you like to spend on products that bear your name or have a relationship with you?

It is very important for me to be involved in projects, to participate actively from beginning to end. It's my way of being honest with the public. I am not a produced artist, I am a creator, I like to have ideas, to invent concepts. It's part of who I am.

After 20 years of success, what does Shakira still dream of doing?

I dream of more Grammys, make good songs, make people happy. It will always be a challenge for me to create music. It's always a mystery to me when I start composing. It is a great adventure and then, when I have the blessing of sharing the music and everyone liking it, it is a unique and incomparable sensation.

What are the social causes that mobilize you?

My cause is to promote access to universal education. When I was 18, I created the "Pies Descalzos" foundation and since then we have started working to build schools and provide quality education for children from families affected by violence in Colombia. A few days ago, I received the news that one of our foundation's schools was chosen as the best public school in the country. This is a great achievement, bigger than winning a Grammy, because it's a project that needed a lot of effort on my part And my team. It is not easy to provide quality education to children in such difficult conditions.

xxNE3JZ.png
¿Is it true that you love me?                ~                  I dare you to kiss me...

#682 JaimeShak2002

JaimeShak2002

Newbie

• Newbie
  • Pip
  • 4 posts

• Spain

• Quote:
    I am Jaime very fan for Shakira. I want feel me a good fan of Shakira

Posted 26 December 2016 - 07:19 PM

"En tu pupilas" in minute 4:19 what she says(Shakira)??? Please answer i know only she say a french word

#683 AnthoBlack

AnthoBlack

Fan

• Silver Member
  • PipPipPipPip
  • 93 posts
  • Interests:Shakira... what else?

• France

• Quote:
    Porque mi amor por ti es total y es para siempre...

Posted 27 December 2016 - 01:57 AM

"En tu pupilas" in minute 4:19 what she says(Shakira)??? Please answer i know only she say a french word

Je te désire ;) 

Tú eres la luz que me guía
Tú eres la voz que me calma
Tú eres la lluvia de mi alma
Y eres toda mi verdad...

3243724362_1_5_epiD7PtP.gif

#684 JaimeShak2002

JaimeShak2002

Newbie

• Newbie
  • Pip
  • 4 posts