Jump to content

Photo
- - - - -

Shakira In Magazines And Newspapers

• Please log in to reply
683 replies to this topic

#61 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 09 July 2005 - 09:18 AM

Hitkrant - July 9
Posted Image
Shakira teaches Spanish, i'll translate it later. Click on the small pic to see the scans HQ.

In - July 9
Posted Image
Not really an article, just pictures of Live8 and they mentioned/showed Shakira, too.

#62 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 09 July 2005 - 09:28 AM

Thanks to Adrian:

Vocable Espagnol - June 30/July 12
Posted Image

#63 OneUK

OneUK

Pies Descalzos

• Platinum®
  • 1,225 posts
  • Interests:!

• United Kingdom

• Quote:
    "Sale El Sol" - Shakira

Posted 09 July 2005 - 12:48 PM

A picture of Shakira performing at Live8 in Paris is in this weeks NOW magazine Live8 special.

We have seen it before, so I don't think it is worth scanning/taking a picture of it ^_^

SES Tour - 14.06.11 / 20.12.10 / 06.12.10

OF Tour - 16.02.07 / 19.02.07 / 15.09.06 / 16.09.06 / 01.07.06

CD:UK 31.01.06 / MTV 5 Star 30.10.05
TOTM - 16.12.02

#64 ~ShakiraMar~

~ShakiraMar~

En otro Mundooo...

• DIAMOND MEMBER
  • 4,492 posts

• Spain

• Quote:
    Nadie nos pertenece, salvo en el recuerdo...

Posted 09 July 2005 - 01:46 PM

Revista "Bravo"

Posted Image

Posted Image
Posted Image

#65 Ashley

Ashley

Real Is My Middle Name

• DIAMOND MEMBER
  • 4,838 posts
  • Interests:Lots.

• United Kingdom

• Quote:
    "I'm flying more than a pilot!"

Posted 09 July 2005 - 03:21 PM

I've just got back of my holiday to Spain and Shakira was EVERYWHERE! La Tortura is huge and it really is the biggest song of the summer. I saw her on a few TV programs and looked for her in some mags but because I was in a touristy area it wasn't easy to pick many up. I did manage to get Nuevo Vale that has Shakira on the cover and in the main article and also another article on how to dance like Shakira in La tortura. I also picked up Musica Uno which acompanies the TV programme and there is an interview with Shakira about releasing the album in Spain and there is also a poster. Not had chance to scan them in yet but I will do soon!

#66 Ashley

Ashley

Real Is My Middle Name

• DIAMOND MEMBER
  • 4,838 posts

• United Kingdom

• Quote:

Posted 10 July 2005 - 09:19 AM

OK, I have a scanner now but it isn't working so I have just taking some pictures of the magazines. They are pretty good quality though. This is Nuevo Vale, I will do the other one later.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

And a little Shakira puzzle from the magazine.

Posted Image

#67 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 13 July 2005 - 08:00 AM

"No me dió miedo venir"

Shakira vino por dos días a Buenos Aires, sin su novio Antonio. Fernando De la Rúa la recibió con un almuerzo familar. Jugó con sus sobrinos políticos y se reunió con el músico Gustavo Cerati.

Atrás parece haber quedado el resentimiento de sus fans argentinos por su relación con Antonio de la Rúa. Shakira volvió a Buenos Aires y demostró que el amor y la fascinación que siente por nuestro país sigue intacta. La última vez que visitó Argentina fue en 2003, mientras realizaba ‘El tour de la Mangosta’. El domingo 10, apenas pasadas las 6 de la mañana, la cantante colombiana llegó en un vuelo de línea acompañada por uno de sus siete hermanos, Tony y sin su novio Antonio de la Rúa. Ella aseguró que él tenía compromisos comerciales en New York (en la empresa Finca Raíz), pero en realidad la discográfica le sugirió que viniera sola, así su visita no estaba teñida por ningún tinte político. Aunque tan sólo se quedó dos días en el país, trajo valijas como para instalarse un mes. “No me da miedo venir. Que yo sepa... Acá no muerden”, confesó.

LA FAMILIA DE MI NOVIO. Llegó cerca de las 9 de la mañana al Hotel Sheraton donde se hospedó. Dos horas después y sin cambiarse de ropa, se subió a una camioneta y fue a visitar a su familia política a la casa que poseen los De la Rúa en Pilar. Allí la esperaban sus suegros Fernando de la Rúa e Inés Pertiné, Agustina (la hermana de Antonio) y su marido Juan Petracchi y unos amigos de ellos. Disfrutaron del día soleado, tomaron mate en el parque y almorzaron bajo la glorieta de la casa. La cantante se mostró muy afectuosa con sus suegros, sobre todo con el ex presidente, al que no dejó de abrazar en todo momento y jugó con los sobrinos de su novio (Sol y Simón) que no se le despegaban ni un instante. Le dieron todos los gustos: le prepararon una gran parrillada y panqueques de dulce de leche (su postre preferido). Alrededor de las 5 de la tarde, Shakira partió junto a sus custodios al estudio de Gustavo Cerati. En su último disco ‘Fijación Oral 1’, el ex Soda Stereo le produjo algunos temas y planean trabajar juntos en la versión en inglés del CD. Cenaron junto a unos amigos del músico y antes de la medianoche (bastante agotada) se fue al hotel a descansar. “Trabajar con Gustavo es muy enriquecedor. Siempre fui fanática de él. Estar en contacto con otro artista es una sensación muy especial. Yo tengo una opinión firme y llegar a un acuerdo en común no es fácil”, confesó mientras se abrazaba al músico.

AMOR & NEGOCIOS. El lunes no fue más tranquilo. Cerca de las 11 de la mañana, una multitud de admiradores la esperaron en la puerta de Radio 10, donde el periodista Oscar González Oro le realizó una entrevista. Fue inevitable hablar de la familia de su pareja:
“Mi familia política me quiere mucho, son muy cariñosos conmigo”, enfatizó la cantante. Cuando se le pregunto si estaba orgullosa del apellido De la Rúa, agregó: “Yo entiendo que las crisis políticas generan muchos sentimientos, y yo tomo lo que algunos pueden sentir con ese apellido como lo que son. Los acepto y eso”. Shakira Isabel Mebarak Ripoll (su nombre completo) contó que a ella le gusta mezclar el amor con los negocios. “Antonio es mi abogado y se encarga de mis asuntos. Me siento protegida en todos los sentidos, además de compartir mis actividades con él. De todas maneras él tiene sus propios proyectos. Es la primera vez en toda mi vida que confío plenamente en alguien”. Después de saludar a la gente que la esperaba en la puerta de la radio, la cantante fue al estudio de FM Hit, donde otros cientos de chicas y chicos la esperaban ansiosos. Dueña de una simpatía muy particular y demostrando su predilección por este país, Shakira besó y firmó muchos autógrafos y hasta pidió saludar personalmente a los periodistas que la siguieron durante su estadía. Cerca de las 3 de la tarde, fue a los estudios que Telefé posee en Martínez. Allí realizó un recital para invitados (que se verá durante el fin de semana) y una serie de entrevistas para diferentes programas del canal, entre ellos el de Susana Giménez. En su último CD compuso una canción inspirada en su novio y lo que le tocó vivir durante la crisis del 2001 en nuestro país, titulada ‘Días de enero’. “Conté varios rasguños que te hicieron por ahí/Has sido un extranjero en tu propio país”, dice el tema. “La hice en el hotel después del recital que dí en River (hace casi dos años). Se me vino a la cabeza la letra y música, y apenas la tuve, lo llamé para cantársela”. Aseguró (aunque ni ella mucho se lo cree) que después de terminar con su próximo trabajo en inglés, se tomará un año sabático. “Es un proyecto que tengo desde los 18. Estoy cerca de los 30, ya estoy grande. No tengo la misma energía que antes”. No parece. Tiene más de 25 millones de discos vendidos, millones de dólares en su cuenta bancaria, 3 Grammy, 30 discos de platino y visita 4 países en una semana cuando promociona su trabajo. Lidera la Fundación ‘Pies descalzos’para niños pobres y es embajadora de Unicef. Debido a su buena relación con los niños, no es tan descabellado imaginarla mamá en poco tiempo. “Quizás aproveche el período sabático para pensar más seriamente en la posibilidad de tener un hijo... Sueño con mantener a este hombre a mi lado por muchos años. Ojalá que sea para toda la vida. Mas allá del matrimonio tenemos un compromiso mutuo”.

From Semana:
Posted Image
Now someone buy this magazine :)

#68 Ashley

Ashley

Real Is My Middle Name

• DIAMOND MEMBER
  • 4,838 posts

• United Kingdom

• Quote:

Posted 13 July 2005 - 12:16 PM

Posted Image

View Post

Can anyone work out the puzzle? My spanish isn't good enough.

#69 Lissy

Lissy

~~~~~~~~

• Platinum®
  • 9,588 posts

• United States

Posted 14 July 2005 - 06:06 AM

Thanks for all the scans everyone ^_^

Shaki is also in the new Por Ti magazine, it's an article about her visit to Mexico

Posted ImagePosted Image

Posted Image

Hay amores que se vuelven resistentes a los daños,
Como el vino que mejora con los años,
Asi crece lo que siento yo por ti.

Hay amores que se esperan al invierno y florecen
Y en las noches del otoño reverdecen
Tal como el amor que siento yo por ti...

#70 Shakfanatic

Shakfanatic

King of the world

• *Gold Member*
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 576 posts

• Colombia

• Quote:
    "SHAKIRA: HECHA EN BARRANQUILLA"

Posted 14 July 2005 - 02:43 PM

Can anyone work out the puzzle? My spanish isn't good enough.

View Post

I think it is :

"No Me Castigues más
porque allá afuera....."

Thank you LilAngel,ShakiraMar and Ashley for those scans!!!!..... :unsure:
"...En Barranquilla se baila asi..."

#71 Neurotiko

Neurotiko

takin' ober di wurrld!

• DIAMOND MEMBER
  • 7,541 posts

• United States

• Quote:
    El envidioso inventa el rumor, El chismoso lo difunde, Y el idiota se lo cree

Posted 16 July 2005 - 04:36 PM

Shakira is in a local Newspaper, in the Entertainment section there is a huge Shakira picture of one of her recent performances aside of that picture there's a big Shaki & Alejandro picture, the article talks about Shakira and how she wants to organize a concert sorta like Live 8, but in Latin America...

wish i had a scanner, the picture is awesome and so beautiful!!!

2nhkcg0.gif

#72 Steveo

Steveo

This bitch will cut you

• DIAMOND MEMBER
  • 8,190 posts
  • Interests:Shakira, Blondie. Punk new wave music. <br />Art/ mixed media, pop art, Photoshop.

• United States

• Quote:
    "Stick it to them like a phoenix rising"

Posted 16 July 2005 - 06:33 PM

Shaki is in the newest InTouch (spanish) magazine and TV Y Novelas. (as usual)

She is also in last weeks issue of In Touch in english (small quote and pic)

If you guys knew about this allready sorry I have been out for a while ::wave::
Posted Image

#73 Mick

Mick

Give It Up To Me

• DIAMOND MEMBER
  • 14,650 posts
  • Interests:None.

• United States

• Quote:
    "Ya no se si he vivido diez mil dias o un dia diez mil veces."

Posted 16 July 2005 - 07:13 PM

Shakira is in a ghetto free magazine again called El Aviso, I shall get a lot of copies. LOL who remembers when I scanned them last time with all the ghetto advertisements? HaHa for mexican car insurance. Classic.
"Si Pudiera Exocisarme De Tu Voz"

#74 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 17 July 2005 - 02:36 PM

oo. is that this magazine? >> http://www.shakiraga....php?album=1451
If so, can you send me/upload the missing pages? :cheer:

#75 Steveo

Steveo

This bitch will cut you

• DIAMOND MEMBER
  • 8,190 posts
  • Interests:Shakira, Blondie. Punk new wave music. <br />Art/ mixed media, pop art, Photoshop.

• United States

• Quote:

Posted 18 July 2005 - 08:41 PM

Shakira is on the cover of Ocean Drive en Espanol. They used the Guitar earing pictures for the cover and the spread. ::wave::
Posted Image

#76 Mick

Mick

Give It Up To Me

• DIAMOND MEMBER
  • 14,650 posts
  • Interests:None.

• United States

• Quote:
    "Ya no se si he vivido diez mil dias o un dia diez mil veces."

Posted 18 July 2005 - 10:32 PM

LilAngel, that's the ooooooooooold one. I have like 3 of those I was supposed to send one to Ajaris and I think Steveo, and never did. I scanned them once, but I would have to re-scan them and look for them.

The new one is the same magazine but a whole different cover with new-er pics. The articles don't have any pics in this new one though, just text. I'll see if I have time on Wednesday (my off day) I might. I'm going to be cleaning everything out of my closet so I might even find the old one there as well.
"Si Pudiera Exocisarme De Tu Voz"

#77 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 19 July 2005 - 10:22 AM

yeah, thats what I meant actually, i wasn't clear enough. the cover of that new El Aviso mag can be found here: http://www.shakiraga....php?album=1404
we just need the other pages.

I forgot to mention having scanned this magazine Hitkrant of july 16:

Posted Image

#78 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 22 July 2005 - 04:03 PM

Posted Image
Hitkrant, july 23

She may look sweet, but when you experienced a live concert of Shakira, you'll be swapped of your feet with heavy rocktunes from Aerosmith and AC/DC. Secretly the Colombian nightingale is a true rockchick. Concerning taste, rather not her life style...

What not much people know: you're quite a rockchick, no?
Well.. I don't know if I could call myself a rock chick. Who I was a fan of when I was younger? Metallica, hahaha! And Nirvana of course. And Depeche Mode and the Cure, that's still my top 4 of favorite bands.

And how rock 'n' roll are you yourself?
let's see... I don't smoke, I don't drink, I never ruined a hotel room. I have only one boyfriend instead of thousand... No groupies... Not really, no?
I'm not sure if rock 'n' roll is still a life style. I think rap took that over and those guys do heavier stuff than your average rock band! No, I'm not really a rock'n roll chick. But I'm not your average celebrity, either!

What would that be?
Well, people think you're laying in your own pool at your LA house, with your tiny dog aside you and a big diamond [ring] on your finger. And then every week to a spa, and having a personal massager on tour. No way! I really don't care about that all, and I don't work hard for that.

What do you work hard for then?
Just for music. I actuallly have the feeling that music is my duty. I take it very serious and I believe there's a reason that I got this gift. I think that, now I got these chances and a record deal, I have to do it right. You know, like everyone in the world wants to be a singer. Even in my family: half of my cousins, I think! Whether it's just luck or something else that brought me this far, I find it a responsibility.

What's your biggest star-like excessiveness?
Maybe having a hair stylist having flown over from Colombia to have my hair done, haha. My roots had to be done! And it had to be done right, cause my hair is in such poor condition now; it keeps breaking all the time.

this is where i got bored, will continue another time . ::glasses::

#79 LaPoeta

LaPoeta

Oldie

• DIAMOND MEMBER
  • 11,618 posts
  • Quote:
    Hay personas que llegan a nuestra vida y la cambian para siempre.

Posted 23 July 2005 - 07:20 AM

Thank you for the translation Eline :P

Posted Image

"No hables en plural."

#80 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 24 July 2005 - 02:55 AM

She's on the cover of Glamour Latin America, not sure if she's also featured on the 50 other versions (glamour UK, glamour US, glamour spain, glamour germany, etc).

Posted Image
Thanks to yesioo1 for these scans.
If someone can provide better scans of the magazine or an other version than Glamour latin America, please scan it <_<

#81 Oral Fixation

Oral Fixation

Pies Descalzos

• *Gold Member*
  • 961 posts

• United Kingdom

Posted 24 July 2005 - 01:58 PM

From yesterday's Daily Star UK:

"Sensational South American beauty Shakira is not just an exceedingly pretty face, as this pleasing picture proves. No, the gorgeous singer, 28 - who has just released the ace Fijacion Oral Volume 1 album - has also got a lot going on upstairs.

She's done an interview with high-brow mag The Economist and I'm told that she bowled over the staff there with her pricise grasp of global markets.

Brains and beauty. Isn't she perfect?"

#82 Ashley

Ashley

Real Is My Middle Name

• DIAMOND MEMBER
  • 4,838 posts

• United Kingdom

• Quote:

Posted 24 July 2005 - 02:55 PM

Shakira - El Torbellino
Shakira - The Whirlwind

This is from the other magazine I got from Spain. I will type out the interview because as you can see, when I increase the picture size the quality goes. You also get a poster with it which is of the picture in the contents page.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Here's a bit from the letters page which is sorta connected to Shakira.

Posted Image

#83 Veneno

Veneno

Objection

• DIAMOND MEMBER
  • 5,306 posts

Posted 24 July 2005 - 03:12 PM

I wish I could get some of those mags around here

#84 Steveo

Steveo

This bitch will cut you

• DIAMOND MEMBER
  • 8,190 posts

• United States

• Quote:

Posted 25 July 2005 - 07:44 AM

ooooo i really like the Glam cover. Thanks for posting eline ::giggle::
Posted Image

#85 Lissy

Lissy

~~~~~~~~

• Platinum®
  • 9,588 posts

• United States

Posted 25 July 2005 - 04:45 PM

That Glamour one deserves its own topic since it's new pics ::takepic:: I went looking for it this weekend and today but they are still selling the July one with Thalia on the cover :::giggle:::

Oh and thanks for those scans Ashley ::wave::

I had forgotten to say that Shakira has appeared a few times on the supplemental latino magazine in the sunday paper a few times this month... I would scan them but there's no need since they have pretty good versions of the pages online:

Viva New York Magazine - NY Daily News

July 10th

Posted Image

July 17th

Posted Image

#86 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 26 July 2005 - 01:03 AM

Thanks Ashley! Would I be very annoying if I would ask you if you could scan them again so they are straight and bigger. And not resized. or did you take pics with your cam?

Thanks Lissy! ::giggle:: Christiane from the SR board would look for the magazine and scan it. I'm not sure if she's able to get a copy yet, but I was told she would do it.

#87 Lissy

Lissy

~~~~~~~~

• Platinum®
  • 9,588 posts

• United States

Posted 26 July 2005 - 05:22 AM

Thanks Lissy! ^_^ Christiane from the SR board would look for the magazine and scan it. I'm not sure if she's able to get a copy yet, but I was told she would do it.

View Post

I looked for it this morning before coming into work and the guy said he would get it either today or tomorrow so I will have it for sure... the one that says Latin America is the one they sell here as the Spanish version of glamour so it should be on sale all over the US as well as Latin America ::giggle::

#88 Ashley

Ashley

Real Is My Middle Name

• DIAMOND MEMBER
  • 4,838 posts

• United Kingdom

• Quote:

Posted 26 July 2005 - 11:36 AM

Thanks Ashley! Would I be very annoying if I would ask you if you could scan them again so they are straight and bigger. And not resized. or did you take pics with your cam?

View Post

Yeah I took them with my cam, I know they're a bit crappy. I'lll try and do some decent ones. The scanner I bought wouldn't work with my computer so I am still scanner-less. One day I will get a scanner and scan all the articles I have because I have loads of small articles featuring Shakira from hair magazines and articles about bottoms.

#89 LilAngel

LilAngel

No Creo

• DIAMOND MEMBER
  • 3,347 posts

Posted 27 July 2005 - 12:14 PM

- Vara TV Magazine
- Veronica Magazine
- Hola! (just a pic, about the funeral of alejandro's father)

#90 Steveo

Steveo

This bitch will cut you

• DIAMOND MEMBER
  • 8,190 posts

• United States

• Quote:

Posted 27 July 2005 - 08:00 PM

Pics from Live 8 are in the new (July 28th issue) of Rolling Stone (nice size pic of shaki)

They also have a review of FO, they give it 3.5 stars and say the "key track" is en tus pupilas
Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users